קצת על קופירייטינג: 4 דגשים וטיפים לכתיבת טקסט שיווקי מנצח!

המפתח להצלחתו של כל מיזם של שיווק ישיר הוא הקופירייטינג • יכול להיות שתדעו להעניק ללקוחות שלכם את המוצר או השירות הטובים בעולם, אבל מה זה יהיה שווה אם לא תדעו איך להעביר את זה הלאה? ריכזנו עבורכם מספר טיפים לכתיבת טקסט שיווקי מנצח – ורגע, מה זה בכלל קופירייטינג?

בכתיבת טקסט שיווקי יש כלל ברזל אחד מנצח. מבחינתנו, הכלל הזה הוא "אם כל הכללים". הדבר החשוב ביותר בטקסט השיווקי. שהקוראים ירצו לקרוא את המשפט הבא שכתבתם. לפי הכלל הזה, מה המטרה של הכותרת? התשובה היא שירצו לקרוא את כותרת המשנה. ומה המטרה של כותרת המשנה? שירצו לקרוא המשפט הראשון של הטקסט! ומה המטרה של המשפט הראשון? שהקוראים ירצו לקרוא את המשפט השני. ומה המטרה של המשפט השני? אנחנו מעריכים שהבנתם את המסר. וכך עובד הטקסט השיווקי, עד למשפט האחרון. עד להנעה לפעולה שנמצאת, לרוב, בסוף הטקסט השיווקי. כלל הברזל הזה נכון לכל כתבה, מאמר או פוסט שיווקי שתכתבו. מעתה, זכרו אותו תמיד!

משפט ראשון – לא שלם, אבל מושלם

הפכו את המשפט הראשון לכל כך קל לקריאה, שהקוראים שלכם כמעט "נאלצים" לקרוא אותו. אם אתם מבינים את העיקרון הזה, יש כאן התחלה טובה להפליא והבנה נהדרת של קופירייטינג והליך השכנוע. הרי איך הקורא יבין מה המוצר אם הוא לא קרא את המשפט הראשון? 

איך כותבים את המשפט הראשון? אתם יכולים לקחת השראה מהמשפט הראשון של הפוסט הזה. קצר בצורה קיצונית, חביב וכמעט בלתי שלם, זאת במטרה לגרות את הקורא להמשיך ולקרוא את המשפט הבא. המשפט צריך להיות מבטיח, בומבסטי ולעתים אף מפתיע, כזה שיכניס את הקורא לעניינים. אל תשכחו שבעידן הדיגיטלי הלקוח הפוטנציאלי נחשף לכמות עצומה של תוכן שיווקי. אתם אלו שצריכים להתבלט ולמשוך את העין.

קופירייטינג

עידן הביזור והקיטוע – חלוקת הטקסט

פילוסופים רבים טוענים שאנו מצויים בעידן "הביזור והקיטוע". אנשים לא מסוגלים לסיים משימה מבלי שקו המחשבה שלהם נקטע. אנשים עושים המון דברים, לוקחים על עצמם הרבה משימות במקביל ורוצים להספיק הכל. הסחות הדעת לא נגמרות. הטקסט השיווקי צריך להיות כזה שמנצח את הסחות הדעת הבלתי נגמרות.

וכאן, מגיע הטיפ הבא שלנו. השתמשו במשפטים קצרים ובפסקאות קצרות. משפט לא צריך לעבור 12 מילים. אם הוא עבר, חזרו אחורה וארגנו אותו מחדש. מבחינה לשונית, פסקה אמורה להפריד בין נושאים שונים באותו הטקסט. מבחינה שיווקית, פסקה נועדה לשים רווח – ולתת לקורא לנשום. לכן, דאגו למספר בודד של שורות בפסקה – ועברו לפסקה הבאה. אבל הימנעו מעודף פסקאות קצרות מדי! מדובר בהסחת דעת נוספת עבור הקורא.

הכתיבה היא עבור הלקוח הפוטנציאלי, לא עבור עצמכם!

דגש נוסף הוא לשים את עצמכם במקומו של הלקוח. לא לחשוב מה מעניין אתכם, את המהווים שלכם, הרצונות שלכם והעולם בו אתם חיים, אלא לשאול את השאלה "איך אני מעניין את קהל הלקוחות הפוטנציאלי?", כזה שלאו דווקא מתמצה בשירות אותו אתם מציעים. איזה משפט ישאיר אותו בעניינים – ואיזה משפט יכול לעייף אותו?

לדוגמא, מתקין דלתות עם ניסיון של 25 שנים – יכול לכתוב את כל הפוסטים על הניסיון הרב שרכש, אבל זה לאו דווקא מה שיעניין את הלקוח הפוטנציאלי. 

לחלופין, אותו מתקין דלתות יכול לכתוב סדרת פוסטים בנושא: "למה אסור לרכוש דלתות אצל חאפרים" ולספר סיפורים קורעי לב על דלתות שנעקרו וקורות ומשקופים שנשברו. כאן הוא מערער את הביטחון של הלקוח הפוטנציאלי, שחשב להתקין דלתות בזול אצל מה שקרוי "חאפר" ולא אצל מתקין דלתות מקצועי. ואם כבר הלקוח בוחר מישהו עם ניסיון, אז לקראת סוף הטקסט – או בין לבין, המתקין יספר על הניסיון הרב שרכש.

קופירייטינג

מה זה קופירייטינג?

קופירייטינג זה ארגון המילים באופן כזה שהמשפט יישמע או ייקרא טוב יותר. קופירייטינג הוא המפתח להצלחת כל מיזם של שיווק ישיר. ניתן להעניק את המוצר או השירות הטובים ביותר בעולם, אבל אם היזם או בעל העסק לא ידעו איך להעביר את הרעיונות שלו, אין להם בעצם כלום. קופירייטר הוא מוכר באמצעות מילים, ולכן מדובר בכותבים הכי עשירים שיש בעולם.

כמו כן, קופירייטינג הוא תהליך שכלי המשקף הוצאה לפועל של סך החוויות שלכם או של הארגון שלכם, הידע הספציפי שלכם והיכולת שלכם לעבד נפשית מידע ולהעביר אותו לגיליון נייר, מסרון או דף אינטרנטי לצורך מכירת מוצר או שירות.

ולסיכום, תהיו יצירתיים – אבל פשוטים, חדים וברורים. תעברו על הטקסט כמה פעמים, ותראו שאין שגיאות עריכה, כתיבה או ריווחים כפולים, וכמובן, שימו לינקים קצרים ולא ארוכים ומסורבלים.