בניית דף נחיתה מנצח: כך תמירו לידים ללקוחות ותחסכו כסף

דף נחיתה איכותי חשוב וקריטי לקמפיין ולתנועה של לידים • לרוב, מדובר על עמוד מבודד מהאתר, אליו מוכוונת תנועת גולשים • מטרתו העיקרית היא למשוך לקוחות פוטנציאליים להשארת פרטים • לנו ב"פאפא דיגיטל" יש ניסיון בכתיבת מאות דפי נחיתה איכותיים וממירים עבור לקוחות רבים, ולכן החלטנו לשתף אתכם בכמה מהתובנות שלנו, ומה קורה כאשר מבצעים דף נחיתה באופן רשלני? • דגשים לתכנות, עיצוב ותוכן לדף הנחיתה, במאמר הבא

דף נחיתה הוא תוצר של אנשי שיווק דיגיטליים, ולא של אנשי תכנות או עיצוב. למרות שיש כאן משום שבירה מסוימת של ההיררכיה של האתר (הסבר בפסקה הבאה), אנשי השיווק הדיגיטלי ביקשו בעצם להפריד את המסרים השיווקיים, העיצוביים והגרפיים המרכזיים ולהנגיש אותם בקלות לקהל היעד, על מנת להניע אותם לפעולה להשאיר פרטים.

מה זה דף נחיתה? דף הנחיתה הקלאסי הוא חלק מאתר האינטרנט, אבל מבודד ממנו. בעצם הגולשים "נוחתים" בו, ומכאן שמו. אל דף הנחיתה מוכוונת תנועת הגולשים. אנו חיים בעידן ה"היפר מדיה", בו כל המונחים מתערבבים, אבל לצורך כתבה זו נכניס תחת המעטה הרחב של "דפי נחיתה" גם אתרים קצרים נגללים "וואן פייג'" (One Page) וגם "מיני סייט" (Mini Site), זאת בשל המטרה המשותפת לכולם – דף קצר, תמציתי ומכירתי שנועד למשוך את הלקוח הפוטנציאליים להשאיר פרטים. לנו ב"פאפא דיגיטל" (Papa Digital) יש ניסיון בכתיבת מאות דפי נחיתה איכותיים וממירים עבור לקוחות רבים, ולכן החלטנו במאמר זה לשתף אתכם בכמה מהתובנות שלנו.

דף נחיתה ממיר
דף נחיתה ממיר

דף נחיתה ממוקד – לצמצם גירויים

אחת השאיפות המרכזיות של דף נחיתה היא צמצום גירויים. באתרים יש גירויים, מאמרים, סרטונים, בלוגים, תמונות ועוד, כאלה שביכולתם להניא את המשתמש מהמטרה של אנשי השיווק הדיגיטלי, לייצר ליד. כך שטיפ ראשון הוא לשמור על דף הנחיתה מה שיותר אחיד, ונקי מגירויים שיסיחו את דעתם של הגולשים מהמטרה המרכזית שלכם. אתר המרכז טיפים בנושא פסיכולוגיה דיגיטלית.

בניית דף נחיתה בוורדפרס

התוכנה העדיפה על רוב כותבי דפי הנחיתה ומקימי האתרים היא וורדפרס – ולא בכדי. מדובר על תוכנה עם יכולות פונקציונליות מתקדמות יותר ברמת העיצוב והשיווק. בוורדפרס, למשל, ניתן ליצור תכנים דינמיים שיתאימו את עצמם לחיפוש של הגולשים, ובאופן הזה ליצור התאמה מלאה בין החיפוש שהתבצע בגוגל לבין התוכן שיוצג בעמוד. כלומר, ניתן בדף נחיתה אחד להציג מסרים רבים, שיוצגו באופן דינמי על פי חיפוש הגולשים בגוגל. כמובן שדוגמה זו רק אחת מבין פיצ'רים רבים ומתקדמים לגוגל שיש לוורדפרס להציע.

מתכנת לרוב לא יהיה מעצב

כאשר אתם סוגרים דיל בנוגע לדף נחיתה, ודאו שהמתכנת עובד עם מעצב. ברוב המקרים, המתכנת הוא לא מעצב, ולכן לא יידע לעצב את דף הנחיתה בעצמו. אין מה לעשות, לא כולם יכולים לקבל את כל התכונות הטובות. אם המתכנת טוען שהוא גם מעצב וגם מתכנת, בקשו לראות עבודות שביצע ובחנו אותן בעין עיצובית. נפרט על השפה העיצובית של דף הנחיתה, שהיא חשובה וקריטית לאיכות שלו.

כפתורים בולטים ומניעים לפעולה בדף הנחיתה

כפתורי הלחיצה ליצירת קשר או לשליחה צריכים לבלוט, והתוכן שלהם חייב להניע לפעולה. ונגלה לכם סוד קטן, לא תמיד צריכים להשתמש במילים "צור קשר", "שלח", "ליצירת קשר לחץ כאן" ומשפטים בסגנון. ניתן לכתוב שם גם דברים אחרים, מעניינים, אולי מצחיקים, ומניעים יותר לפעולה (אבל לא להגזים, לפעמים עדיף להישאר עם ה"צור קשר" או ה"שלח" הישנים והטובים, הכל תלוי בקונטקסט).

לפחות שלושה טפסים ליצירת קשר

כשאורח מגיע לבקר אתכם, אל תשאלו אותו אם הוא רעב, פשוט שימו לו את האוכל על השולחן. באופן דומה, שימו להם את הטופס ליצירת קשר מול העיניים, לא משנה באיזה חלק של הדף הם גוללים. כמו כן, רוב הלקוחות לא יקראו את כל התוכן של דף הנחיתה או המיני סייט. דאגו שיהיו בדף הנגלל מספר טפסי יצירת קשר, כדי שהקהל יוכל להשאיר את הפרטים מבלי צורך לגלול את כל הדרך למעלה או למטה.

דגש על מהירות בבניית דף נחיתה

המהירות של הדף תשפיע לטובה על חווית המשתמש, שזו תשפיע על הדירוג של הקמפיין בגוגל (יש שיגידו ש-10% מהדירוג בגוגל מושפע מאיכות דף הנחיתה). מטרת מאמר זה איננה ללמד אתכם את הכלים הכלים שיש למתכנתים לתכנת דף נחיתה מהיר, אבל נזכיר לכם לדרוש מהמתכנתים דף נחיתה מהיר ואיכותי – ולבחון לא רק את הנראות, אלא גם את המהירות.

שימוש ב"לייזי לוד" לתמונות

עצה אחת שדווקא כן נעוץ לכם שקשורה למהירות היא שימוש ב"טעינה עצלה" של תמונות, שתשפר את המהירות של דף הנחיתה. "לייזי לוד" תטען את התמונות בהתאם לגלילה. כלומר, תמונות שנמצאות למטה לא יטענו עד שלא תבוצע הגלילה, מה שישפיע באופן חיובי על המהירות של הדף.

דף נחיתה מותאם לכל המכשירים

כן, צריך לבדוק את דף הנחיתה גם במחשב נייד, גם במחשב נייח עם מסך גדול יותר, גם בטלפון נייד וגם בטאבלט. הגדלים של המסכים השונים ישפיעו על הנראות שלו. מכאן, דף הנחיתה בעידן המודרני חייב להיות רספונסיבי, ומותאם לכל המכשירים. לא ניתן לבצע את ההתאמה ללא בדיקה.

אין דף נחיתה בלידף תודה

זה ודאי יהיה מוזר וחסר מקצועיות ביותר אם לקוח פוטנציאלי יכניס את פרטיו, ילחץ על "שלח", ואז הדף יישאר על אותו עמוד בלי שהוא הבין אם הפרטים שלו בכלל התקבלו או לא. דף תודה זה לא רק חשוב, אלא חובה. הלקוח חייב להבין שהפרטים שלו נקלטו במערכת, ואתם חייבים להיות מספיק ברורים. דף תודה צריך לכלול אמירת תודה על השארת פרטים, ואמירה בנוגע ליצירת קשר עתידי.

דף נחיתה בכמה שפות

אם המוצר שלכם רלוונטי למספר שפות שונות, צרו את דף הנחיתה במספר שפות עם כפתור שמאפשר להחליף בין שפות. החלפת השפות, כמובן, משפיעה על התוכן, על התכנות ועל כל דף הנחיתה.

הלימה בין הקמפיין בפייסבוק לדף הנחיתה

תארו לכם שאתם רואים קמפיין בפייסבוק שצד את העיניים שלכם, שכלל כיתוב, תמונה וצבעים מסוימים – ואז אתם לוחצים על דף הנחיתה, ומגיעים לדף עם צבעים שונים, תמונות שונות, פונטים שונים. לא טוב. לרוב, דף הנחיתה קודם לקמפיין בפייסבוק, ולכן הקמפיין בפייסבוק צריך להלום לפונטים, לתמונות, למסרים ולצבעים של דף הנחיתה, זאת על מנת לייצר רציפות עבור הנמען ולשמר את הדירוג הגבוה של הקמפיין בפייסבוק.

מוזמנים להציץ במאמר זה, המפרט טיפים לכתיבה שיווקית.

הלימה לצבעי וערכי המותג

בניגוד לקמפיין בפייסבוק, צבעי המותג וערכי המותג קיימים עוד לפני דף הנחיתה, ולכן דף הנחיתה אמור להלום את צבעי המותג, ערכי המותג ולשאת את הלוגו של המותג או המוצר. לחלק מכם זה ודאי נשמע ברור, מובן ואינטואיטיבי, אבל אם תתנו למתכנת שאיננו איש שיווק – או שלא עובד עם איש שיווק, לבצע עבורכם את דף הנחיתה, או שאתם בעצמכם תעשו את דף הנחיתה בלי לדעת את זה, האיכות של דף הנחיתה, הקשב של הגולשים והדירוג של הקמפיין שלכם עלולים לרדת.

טקסט ותוכן שיווקי

כפי שציינו, דף נחיתה יחיל את עיקר המסר השיווקי, כפי שהוא ניבט מהעיניים של הלקוח. בואו ניקח לדוגמה את אלירז, שהוא מאלף כלבים עם ניסיון של 15 שנים. ודאי שעיקר המסר השיווקי שלו, כפי שהוא ניבט מעיני הלקוחות *לא* יהיה "תנו לאלירז את הכלב שלכם – כי יש לו ניסיון של 15 שנים באילוף". אלא, "כלב מאולף בתוך 30 ימים – אלירז, 15 שנות ניסיון באילוף כלבים", או "זאת ברקת, כלבה שעברה עשרות מאלפים – אבל רק אלירז הצליח לאלף אותה באמצעות בשיטה ייחודית". 

דפי נחיתה זה המקום ליצירתיות, קריאייטיב ויציאה מהקופסא, אבל זהירות – לא לחרוג מהמסר המרכז!. מוזמנים להיכנס לשלושה מאמרים מפורטים שלנו על קופירייטינג, נוסחה לכתיבת שיווקית מנצחת וטיפים לעריכת טקסט שיווקי (להציב לינקים). ושוב, רצוי לוודא שמי שכותב לכם את דף הנחיתה הוא איש תוכן, מי שמעצב הוא מעצב ומי שמתכנת הוא מתכנת בעל ניסיון. זה שווה את הכסף.

הנעה לפעולה

אם לא תגידו לגולשים מה אתם רוצים שהם יעשו, הם לא יעשו. תניעו אותם לפעולה באמצעות אמירה, הטבה, פסיכולוגיה שיווקית או כל דרך אחרת שתבחרו.

כפי שראיתם במאמר זה, כתיבה ותכנות של דף נחיתה משלבת מיומנויות שונות, שכולם תחת המעטה של שיווק דיגיטלי. יש קונצנזוס נרחב בעולם השיווק הדיגיטלי – דף נחיתה איכותי הוא חשוב וקריטי לקמפיין ולתנועה של לידים. שווה להשקיע בדף נחיתה טוב, גם על חשבון תקציב הפרסום.