פרסום בפייסבוק – המדריך המלא

אם הגעתם לפה, אנחנו ככל הנראה לא צריכים להסביר לכם מדוע פרסום בפייסבוק הוא קריטי להצלחת העסק שלכם. 

לפייסבוק יש קהל משתמשים עצום, המונה למעלה מ-2.5 מיליארד משתמשים חודשיים, שמבצעים פעולות ומביעים מעורבות על בסיס יומיומי.

בשנים האחרונות, עסקים, חברות, מוסדות וארגונים רבים כבר למדו את חשיבותו של הפרסום בפייסבוק והחלו לפרסם בפייסבוק – לייצר ולקדם תוכן מקצועי וייחודי, שמציג אותם באור חיובי וממתג את העסק שלהם בדרך הנכונה.

פייסבוק היא פלטפורמה עוצמתית לפרסום עסקים בישראל ובעולם. היא מאפשרת לבעלי עסקים לפלח קהלי יעד מדויקים של לקוחותיהם ולהעביר להם מסרים חדים וברורים בתפוצה רחבה. 

במאמר זה יעבור שלב אחר שלב, על אפשרויות הפרסום בפייסבוק שקימות, וכיצד ניתן לנצל אותם על מנת לקדם את העסק שלנו. 

פרסום בפייסבוק – כיצד מתחילים?

פייסבוק היא פלטפורמה עוצמתית לפרסום עסקים בישראל ובעולם. היא מאפשרת לבעלי עסקים לפלח קהלי יעד מדויקים של לקוחותיהם ולהעביר להם מסרים חדים וברורים בתפוצה רחבה. 

במאמר זה נעבור איתכם שלב אחר שלב, על אפשרויות הפרסום שקיימות בפייסבוק, וכיצד ניתן לנצל אותם על מנת לקדם את העסק שלנו. 

אם לא ידעתם, פייסבוק רכשה בעבר את אינסטגרם וכעת הפרסום בהם מתבצע תחת אותה מערכת. 

יצירת עמוד פייסבוק יאפשר לנו להשתמש באסטרטגיות השיווקי בתשלום של פייסבוק, הכלול יצירת מודעות, הטמעת פיקסל וכו'.

איך להקים עמוד עסקי בפייסבוק?

לאחר הבנו את חשיבותו של עמוד הפייסבוק לעסק, כעת נעבור לפרקטיקה וכיצד ניתן להקים עמוד עסקי בפייסבוק בחינם ובמהירות. 

אז איך מקימים עמוד עסקי בפייסבוק?

  1. הקמת עמוד פייסבוק:
  • כנסו לכתובת facebook.com/pages/create, עליכם להיות מחוברים לחשבון הפייסבוק שלכם בעת הכניסה. אחרת תצטרכו ליצור פרופיל פייסבוק כדי להמשיך את התהליך. 
  • יש לבחור את סוג העמוד אותו אתם מעוניינים להקים. האם מדובר בעמוד של מותג, עסק או דמות ציבורית. 
  • הכניסו את פרטי העסק שלהם.
  1. הוספת תמונת פרופיל לעמוד הפייסבוק שהקמנו:
  • מצאו תמונה המשקפת את העסק שלכם. מומלץ להשתמש בלוגו. המטרה היא להתחיל בבניית המותג של העסק. לכן חשוב לשים לה לצבעים, צורות וטיפוגרפיה. 
  • תמונת הפרופיל שלכם צריכה להיות ריבועית, כלומר ביחס של 1:1.
  • גודל מומלץ לתמונה פרופיל בפייסבוק: 170×170.
  1. הוספת תמונה קאבר
  • תמונת הקאבר בפייסבוק היא הבאנר העליון המופיע בראשית הדף. 
  • מומלץ: בתמונות הקאבר מומלץ להכניס קצת צבע לעסק. תמונה מהמקום או של צוות העובדים. בניגוד לתמונת הפרופיל שצריכה להציג לוגו, תמונת הקאבר צריכה להיות מקורית ככל הניתן. 
  • מידות לתמונת קאבר בפייסבוק:
    1. מידות עבור מחשב: 851×315
    2. מידות עבור טלפון נייד: 640×360.
  1. פרטים אחרונים לפני היציאה לדרך.
    לחצו על ערוך פרטי עמוד ומלאו את השדות הבאים:
  • תיאור: תיאור קטן של העסק / העמוד. חשוב לשמור על מקוריות ויצירתיות תוך הצגת מיתוג העסק באופן הכתיבה. שימו לב: התיאור מוגבל ל-255 תווים בלבד. 
  • פרטי יצירת קשר: ציינו כיצד ניתן ליצור אתכם קשר. טלפון / מייל / אתר. לא להתבייש זה בחינם וכולם יראו את זה. 
  • אפשרויות נוספות: בהתאם לסוג העסק שלכם תוכלו למלא פרטים נוספים כגון שעות פתיחה, טווח מחירים וכו'.
  1. התאמת כתובת עמוד הפייסבוק של העסק:
    דף זה ישמש אותם לפרסום בפייסבוק, לכן חשוב שיהיה קל לגשת אליו. בעת הקמת עמוד הפייסבוק שלכם, פייסבוק תיתן לעמוד כתובת URL זמנית (קישור). רבים מבעלי העסקים הופכים את הכתובת הזאת לתמידית.
    ישנה אפשרות לערוך אותם ולהכניס את שם העסק.
    אפשרות זו מאפשר למחוק את המספרים מהקישור ולהציג אותיות לפי בחירתכם.
    דוגמה: https://www.facebook.com/papadigitalil
  2. קריאה לפעולה – הסוד לפרסום בפייסבוק
    פייסבוק מכירה אותנו, היא יודעת בדיוק מה אנחנו רוצים או לפני שאמרנו לה. על מנת לעודד אותנו לפרסם, היא קודם כל נותנת לנו טעימה קטנה ממה שהיא יכולה לעשות ללא כסף. פייסבוק מאפשרת לבעלי העסקים המשתמשים בה להוסיף קריאה לפעולה מראש העמוד העסקי שלה. כך שנוכל לעודד גולשים להתקשר אלינו.

אחרי שעברנו על השלבים הבסיסיים להקמת דף פייסבוק, כעת נתקדם ונתחיל תהליך של פרסום בפייסבוק. 

פרסום בפייסבוק
פרסום בפייסבוק

סוגי הפרסום שאפשר לפרסם בפייסבוק

עם הקמת עמוד הפייסבוק, עלינו להתחיל ליצור תוכן מעניין ומקורי. פרסום בפייסבוק לא מסתכם רק בפרסום פוסטים שיווקים. עלינו להבין את קהל היעד שלנו ולהתאים לו מסרים כך שירצה לצרוך את התוכן. 

ישנם מגוון רחב של פוסטים שונים הניתנים לפרסום בדף עסקי ומאפשרים לנו לשמור על קשר עם העוקבים שלנו. 

פוסט טקסט רגיל:

אין פוסט יותר בסיסי מזה. פשוט טקסט. לא תמונה, לא סרטון ואפילו לא לינק כזה או אחר. טקסט, זה הכל. 

פוסט כזה לא מעביר אנשים לאתר שלכם, או מושך את תשומת הלב שלכם בעזרת סרטון / תמונה. הוא פשוט טקסט. טקסט כאלו יכולים לעודד מעורבות, אם כי בדרך כלל פוסטים עם תמונה מעניינת ימשכו יותר את העין. 

https://www.facebook.com/KylieJenner/posts/2704322136315018

שאלה אחת פשוטה יכולה להביא מעורבות רבה. מהניסיון שלנו, שילוב של תמונה מסקרנת שמנגישה את התמונה אפילו עם כתב פשוט, יכול להגדיל את המעורבות אפילו עוד יותר. ישנם פעמים בהן ניתן גם להשאיר את הפוסט ערום כפי שעשתה קיילי. 

פוסט עם תמונה:

תמונה אחת שווה אלף מילים. המטרה של כולנו היא לחסוך בכתיבה, מילים וקריאה. פייסבוק מנגישה מידע ומאפשרת לנו לצרוך אותו במהירות. פרסום בפייסבוק אמור לחסוט את המיץ של פייסבוק, לנצל באופן הטוב ביותר את החשיפה האורגנית והממומנת שאנחנו מקבלים ברשתות החברתיות. 

תמונה היא דרך נפלאה לחשוף מוצר ולעודד מעורבות עם המותג שלנו. תמונה מעבירה רגש, אמירה. המטרה שלנו היא להעביר מסר ותמונה יכולה לסייע מאוד. 

פוסט עם סרטון:

סרטונים הם הדרך הטובה ביותר למקסם חשיפה ומעורבות על הפוסטים שלנו. סרטון מעניין ומסקרן יכול לצבור תאוצה גדולה מאוד גם באופן אורגני. ישנם עמודים שלמים, המבוססים על חשיפה אורגנית וגורפים מיליוני צפיות בכל פעם. 

כמובן שבקרב בני עמנו אנו חיים. ברוב המקרים, סרטון אורגני של העסק שלכם לא יגיע למיליוני צפיות. סביר להניח שלא יעבור את אלפי הצפיות אם לא תייצרו תוכן מעניין במיוחד. לכן חשוב לשים דגש על איכות התוכן שאתם מעלים כדי למקסם ככל האפשר את הפוטנציאל האורגני. 

פרסום בפייסבוק לא חייב לפרסם את העסק שלכם באופן ישיר. הוא יכול להעביר מידע וחוויה אמיתית. לצורך העניין בית בד המוכר שמן זית, לא חייב לפרסם כל הזמן את שמן הזית שלו כמוצר. בתקופת המסיק יכול בית הבד לתפעל את עמוד הפייסבוק שלו על ידי העלאת סרטונים מתוך בית הבד, השדות וכו'. 

בכך הוא מחזק את ערכי המותג ומשתף את חובבי העמוד בתהליך עצירת שמן הזית. 

פוסט פייסבוק לייב:

סרטוני לייב בפייסבוק משודרים באופן לא מפתיע בשידור חי בפייסבוק. בין לילה, אפשרה פייסבוק למשתמשיה לעלות לשידור חי ברשת החברתית. בכך היא אפשרה לכל אדם לפתוח ערוץ תקשורת של ממש על גביה. 

פייסבוק מאפשרת לכל אחד לשדר שידור חי מתקדם דרך הפלטפורמה שלה בחינם. מדובר בדרך נפלאה להעביר מסרים על אירועים חיים, וכמובן לתת לעוקבים את האפשרות להציץ למאחורי הקלעים של העסק, המוצר או השירות שלכם. 

מה אתם מעדיפים, נייק או אדידס? 

בכל מקרה זה לא משנה. 

בין אם אתם מעדיפים נייק או אדידס, ככל הנראה שהיה מעניין אתכם להיכנס לפגישה קריאטיב בנוגע לייצור דגם חדש, או חידוש דגם ישן של נעל. הלייב מאפשר לאתגר את העסק, ולהביא אותו למצב בו הוא חייב להיות מושלם ולייצר תוכן אמיתי בזמן אמת. תוכן אמיתי מושך גולשים וגורם להם להתחבר אלינו בעלי עסקים. 

הצופים גם אוהבים את השקיפות, השקיפות של בעל העסק עם קהל העוקבים שלו. עוקבים אוהבים לראות את הצד האנושי של פוליטיקאים, את הצד המצחיק של אנשים רציניים ואת החיים הפרטיים של מי שהם עוקבים אחריהם. 

תוכניות ריאליטי מבוססות על כך, על מציצנות. אנשים סקרנים, הם אוהבים לראות ולהציג חלק מדברים שהם לאו דווקא קשורים או חלק מהם. לכן כדאי לתת להם את האפשרות לצפות באירועים משמעותיים של העסק שלכם בשידור חי.  

פוסט עם לינק:

פוסטים עם לינק הם ככל הנראה הפוסטים הכי קלים ליצירה. לוקחים לינק ומדביקים אותו לשדה הכתיבה של הפוסט שלנו בפייסבוק. באופן אוטומטי פייסבוק יודעת למשוך מידע בסיסי מתוך הלינק שהוכנס, ולהוציא תמונה, כותרת ושם. 

הפלטפורמה מעצבת באופן אוטומטי של הפוסט כך שימשוך את העין. ניתן כמובן לשלב בתוך הפוסט תוכן ולהציג מסקנות על מחקר מסויים ובסופו של הכתיבה להוסיף את הלינק ולקשר למקור או למאמר המקורי. 

סקר פייסבוק:

כבר דיברנו על החשיבות של מעורבות עם הגולשים בעמוד הפייסבוק. כמה חשוב לשמור על קשר עם מי העוקבים איתנו ולתת להם תוכן מעניין ואינטראקטיבי כך שנפתח איתם מערכת יחסים. סקרים לוקחים את עניין המעורבות צעד אחד קדימה. 

עניין הסקרים יכול לעזור לנו למקד את הפרסום שלנו בפייסבוק, ולצמצם רעיונות פתוחים. יש לכם שאלות שיכולות לעזור לחדד ולייחד את המסר השיווקי? שאלו. לפני שאנחנו ניגשים לפרסום ממומן, חשוב לנצל את המשאבים האורגנים שפייסבוק מציעה לנו בחינם. 

חברות רבות פונות לחברות מחקרי שוק על מנת לבצע מחקרי שוק וסקרים. שירותים אלו יקרים מאוד, ולא כל עסק יכול לשלם עבורם. למידע יש כוח רב, במיוחד בעידן הדיגיטל בו הכל קורה באופן מיידי. זו הסיבה לכך שחשוב לנצל את כל האפשרויות העומדות לרשותינו לצבירת מידע על האוהדים שלנו.  

סטורי בפייסבוק:

כן כן. יש גם סטורי בפייסבוק. בדיוק כמו באינסטגרם, פייסבוק מאפשרת למשתמשים שלה ולעמודים עסקים לעלות תוכן סטורי שיימחק לאחר 24 שעות בדיוק כמו באינסטגרם. התוכן הזה מאפשר לשתף חוויה, דעות ותמונות מתוך העסק ולחדש אותן בכל יום. 

כחצי מיליארד סטוריז נצפים מידי יום. מוקדם יותר במאמר זה דיברנו על עניין הסקרנות, על כך שאנשים אוהבים לקבל חשיפה למותג לחייהם של אנשים אחרים. עניין זה בא לידי ביטוי גם כן. אנשים מתעניינים בחיים שלהם ובמה שקורה אצלכם בעסק. שימו דגש על יצירת תוכן מעניין על בסיס יום יומי, כך שהעוקבים ישמחו לקבל הצצה לתוכן המעניין שאתם מעלים בכל פעם. 

איך לבחור את סוג הפוסט הטוב ביותר?

אז באיזה פוסט כדי להשתמש ומתי. כיצד נדע מה ואיך לכתוב כדי ליצור את האפקט המרבי מול הלקוח. מטרתו של הפרסום בפייסבוק לחשוף אותנו בפני לקוחות קיימים ופוטנציאלים באופן אורגני וממומן.

הפרסום בפייסבוק בא לשרת את הלקוח, לכן התוכן אמור להיות מותאם עבורו כך שישמח לקרוא את התוכן שכתבתם. לפני כתיבת התוכן בפייסבוק, חשוב לבצע אפיון תוכן בסיסי ולדעת:

  • מה הלקוח אוהב בעסק או במוצר שלנו? מה היתרונות ומה להדגיש וכמובן מה להצניע. 
  • מה מקשה על חשיפת המוצר שלכם, מה האתגרים השיווקים איתם אתם מתמודדים בפייסבוק?
  • מה הבידול של המוצר שלכם בכלל ובזירות הדיגיטליות בפרט. 

אפשר להתחיל בפרסום תוכן שהצליח בפלטפורמה אחת בפלטפורמות אחרות תוך ביצוע התאמות. האם סרטון יוטיוב הצליח בענק? פרסמו אותו גם בפייסבוק או באינסטגרם. חשוב לשמור על אותה השפה ולהעביר את התוכן מפלטפורמה לפלטפורמה תוך ביצוע התאמות. 

חשוב לזכור: העברת תוכן יכולה לעתים לפגוע באיכות התוכן או באופיו. פרסום בפייסבוק ופרסום בטיק-טוק לא אותו דבר. לכן סרטון שהצליח בפייסבוק לא יצליח גם בטיק-טוק ללא התאמות בסיסיות. 

במידה ואתם בונים גאנט בונים ועל בסיסיו יוצרים תוכן, קחו בחשבון את ההבדלים הטכניים של הפלטפורמות השונות כדי להיות בטוחים שאתם לא עושים טעויות מיותרות.

התוכן חייב להיות חלק מתכנית פרסום בפייסבוק.

טוב לראות שהגעתם עד לכאן, אם אהבתם את התוכן שלחו אותו לאנשים שעשויים להתעניין בו גם כן. תודה מראש 🙂

מקור התוכן.

שיפור המרה בדף נחיתה.