נוסחת AIDA לכתיבת מאמר שיווקי – תוסיפו עוקץ לטקסטים שלכם

מחפשים נוסחה לכתיבת מאמר שיווקי נכון? קבלו את AIDA, נוסחה פשוטה וממוקדת שלקוחה מקורס בעל שם עולמי בתחום השיווק הדיגיטלי.

לא כל חברה או ארגון מעסיק אנשי תוכן – ולא כל אנשי התוכן מכירים את הנוסחה המנצחת לכתיבת תוכן שיווקי – AIDA. במאמר הקודם הענקנו לכם טיפים כלליים לכתיבת טקסט שיווקי, הסברנו לכם מה כלל הברזל בכתיבה שיווקית לכתיבת קופי מוצלח, ומה זה בכלל קופירייטינג? 

כעת, ניגש לרובד נוסף של פרקטיקה – ונלמד אתכם את נוסחת "AIDA". שימו לב, הנוסחה הזאת נכונה בעיקר לפוסטים שיווקים, אבל ניתן ליישם את העקרונות שנציג גם בכתיבת מאמרים שיווקים וטקסטים שיווקים, שליחת הודעות SMS ללקוחות, ועוד. נוסחה זו לקוחה מתוך קורס בעל שם בינלאומי בתחום השיווק הדיגיטלי.

מאמר שיווקי
מאמר שיווקי

תשומת לב (Attention) בטקסט שיווקי

אנו חיים בעידן הקליק בייט. הקרב על תשומת הלב הוא כמעט בלתי אפשרי. התחרות קשה, אבל מי שיעקוב אחרי הבלוג והמאמרים שלנו, ויישם את הדגשים במאמר הזה, יכול למקסם את מקומו בתחרות על תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי.

את תשומת הלב בעלי העסקים ונותני השירותים יכולים להשיג בשלל דרכים.

ישנן דרכים אינטואיטיביות – "בעל עסק, עצור!", "שימו לב", "עושה ספורט? הפוסט הבא בשבילך". ישנן דרכים קריאטיביות, למשל עו"ד שמסייע בהליך הוצאת דרכון רומני או פורטוגלי יכול לכתוב בכותרת המאמר או הפוסט השיווקי: "הדרכון האירופי שיקפיץ לכם את הקריירה". יש את הדרך שמתבססת על ידיעות של פרטים מוזרים.

למשל משווקי תחתונים בטכנולוגיה מנדפת זיעה יכולים לכתוב בכותרת במאמר שיווקי: "68% מהגברים הבריטיים הולכים בלי תחתונים – רוצים לדעת למה?". לכן, קופירייטרים טובים, יודעים המון עובדות מוזרות – ובכלל, יודעים קצת מהרבה תחומים, והרבה מקצת תחומים. כמו כן, ניתן לבצע שימוש באלמנטים חדשותיים, למשל יועץ משכנתאות יכול לכתוב "החלטת בנק ישראל שתחסוך לכם מאות אלפי שקלים" כדי למשוך את קהל היעד לתוכן שהוא מייצר.

כותרת איכותית צריכה להיות מעניינת ולספק את הזווית המסקרנת ביותר על המוצר או על השירות שהעסק או הארגון שלכם מעניק. תנסו לפתח מנעד רחב של שמרנות אל מול נועזות – ולרוץ לאורך המגרש הזה בפוסטים ובמאמרים השיווקים, ובמיוחד בכותרות. אם כולם רגילים, תנסו להיות יוצאי דופן. 

הכותרת של המאמר השיווקי חייבת לתת חשק לקוראים להמשיך ולקרוא את הטקסט. כמובן שבמידה והכותרת תהיה לא מספיק טובה, הסיכויים שהלקוח הפוטנציאלי ימשיך לקרוא את הטקסט יפחתו. אם הם לא יקראו את הטקסט, הם לא יגיעו בסוף להנעה לפעולה, וקל וחומר שלא יבצעו את הרכישה.

חשיבות העניין (INTEREST) בטקסט שיווקי

משכתם את תשומת ליבו של הקורא? מעולה! הגיע הזמן לעניין אותו. העיקרון הוא אותו עיקרון של הסעיף והמאמר הקודמים. אם לא משכתם אותו בפסקה הראשונה, תאבדו אותו בוודאות כלקוח. נסו לזכור כמה פעמים התחלתם לקרוא משהו בכוונה כנה להמשיך ולקרוא – אבל הטקסט לא החזיק אתכם. אז הדרך היא למשוך את הקוראים באמצעות מידע יוצא דופן, רענן ולא אינטואיטיבי, וכאן יש לכם מקום נוסף ליצירתיות.

תשוקה בטקסט שיווקי
תשוקה בטקסט שיווקי

תשוקה (DESIRE) במאמרים שיווקיים

התשוקה הוא השלב בו אתם גורמים לקוראים, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, *באמת* לרצות את המוצר או השירות שאתם מציעים, זאת באמצעות שלושה עקרונות בסיסיים הניתנים לשילוב בכל מאמר שיווקי:

להראות במאמר השיווקי את התוצאות שהמוצר כבר השיג

הדבר שמוכר, אולי יותר מכל דבר אחר זה התוצאות. עם התוצאות שהמוצר שלכם כבר גרם לאחרים, קשה להתווכח. ניתן להשיג את התוצאות באמצעות המלצות של לקוחות, סרטוני וידאו או תמונות שמציגות כיצד, הלכה למעשה, המוצר שלכם כבר השיג את המטרה עבור אותם הלקוחות או המשתמשים שכבר רכשו אותו. אחת הדוגמאות הקלאסיות לתמונה שמטרתה להשיג תוצאות היא תמונת ה"לפני" לעומת "אחרי", במטרה להצביע על ההצלחה של דיאטה מסוימת.

הצגת יתרונות המוצר במאמר שיווקי

התפקיד של שיווק הוא לענות על צרכים ולפתור בעיות ללקוחות. היתרונות של המוצר באמת מסבירים כיצד המוצר יפתור את הבעיות ללקוח הפוטנציאלי, וכן, מה הבידול לעומת המתחרים. במקרים מסוימים, הצגת יתרונות המוצר יסבירו איך המוצר ישפר או ישנה ללקוח את החיים.

הצגת הוכחות חברתיות לשיפור אחוזי המרה

הוכחה חברתית בעידן הדיגיטלי הוא נושא שדורש מאמר בפני עצמו, שיגיע בהמשך. מדובר על אקט חברתי שמלמד על כך שהמוצר או השירות באמת מוצלחים, זאת באמצעות העובדה שרבים עושים בו שימוש. אחד הכלים הידועים דרכם ניתן להציג את התוצאות של המוצר הוא ההמלצות של הלקוחות. אין לא נעים. הרימו טלפון ללקוחות ובקשו המלצות על המוצר שלכם!

אם לקוח מחמיא על המוצר, בקשו ממנו המלצה. לא לוותר על הזדמנויות להמלצות על המוצר שלכם. כמובן שאתם צריכים לעשות הכל כדי שהמוצר שלכם יהיה שווה את ההמלצה הזאת. לדוגמה, התור הארוך בדוכנים למכירת מזון, שהחכמים גם מייצרים אותו באופן מודע, מלמדים את הסובבים שלמקום יש קונים רבים, ולכן, כנראה ששווה לאכול דווקא שם ולא אצל המתחרים. הוכחה חברתית חזקה ביותר היא המונים שמקדימים לחנות ואף ישנים מחוץ לחנות, כמו שאנחנו מכירים מהשקה של מוצרים כמו מכשיר נייד חכם של אפל.

כמו כן, מובילי דעה, אבירי רשת או ידוענים שעושים שימוש במוצר מסוים מהווים גם הם הוכחה חברתית.

מכאן, כל ספק או נותן שירות צריכים לחשוב היטב – מהי ההוכחה החברתית למוצר שאני מספק? אם אין הוכחה חברתית, הגיע הזמן לחשוב כיצד לייצר אחת כזאת.

קריאה לפעולה במאמר שיווקי

קריאה לפעולה (ACTION) במאמר שיווקי 

קריאה לפעולה היא בעצם סיבת הסיבות ועילת העילות. זה המעבר בין הפוסט שכתבתם, לבין יצירת הקשר עם העסק או הארגון שלכם. אם שכנעתם מספיק, הגיע הזמן לסתום את הגולל ולסגור מייד את הדיל. הקריאה לפעולה זה בעצם המענה לשאלה, מה בדיוק אתם רוצים שהקוראים יעשו עכשיו? ילחצו על קישור? יקנו את המוצר? יכתבו בתגובות? ישתפו את הפוסט? יכתבו לכם בפרטי? אם לא תגידו להם מה אתם רוצים שהם יעשו, הם לא יעשו.

במאמר זה למדנו על כתיבת טקסט שיווקי וכיצד ניתן לשדרג כל מאמר שיווקי ולהפוך אותו לטקסט שיווקי ממיר ומושך.