איך תהפכו את הבלוג שלכם למצליח – ותגיעו לעמוד הראשון בגוגל?

אז אתם כבר כותבים מעולה ויודעים לתת ערך מוסף לקהל שלכם, עכשיו נותרה הבנה קטנה בגוגל כדי לדחוף את הבלוג שלכם לדף הראשון בגוגל • קראו כאן את הטיפים של "פאפא דיגיטל", שכבר העלתה עשרות לקוחות למיקומים הראשונים בקידום אורגני

יש לכם בלוג שמטרתו לסייע לעסק שלכם לצמוח? אתם מתכוונים להקים אחד כזה? איך תדעו שהבלוג שלכם באמת מצליח? איך תבטיחו שהבלוג שלכם יהפוך להצלחה מסחררת? במאמר זה נשתף אתכם איך בדיוק נראה בלוג מצליח – וכיצד לעקוב אחר התקדמות הבלוג שלכם כדי להבטיח שהוא בדרך לדף הראשון בגוגל.

מה אתם רוצים שהבלוג שלכם יעשה?
1. ייצר לידים חדשים, שיהפכו ללקוחות משלמים. 

נכון, יש עוד הרבה דברים שהייתם רוצים שבלוג טוב יעשה, כולל מיתוג והצבתכם בתור ברי סמכא בתחום שלכם, אבל בואו, בסוף הכל מתנקז ללידים וכסף. אנחנו לא עוסקים כאן בתיאוריה.

בלוג מצליח: הלקוח אוהב את מה שהוא רואה

בעבור זה, עליכם להיות מדורגים גבוה בגוגל. להיות מדורגים גבוה בגוגל, מבחינתנו, זה להיות בדף הראשון תחת הרבה קטגוריות ומילות מפתח שונות שחולשות על פני העסק שלכם וקשורות אליו. המטרה היא שהקהל יחפש משהו באינטרנט, יגיע משם לבלוג שלכם (דרך אחד המאמרים בבלוג שלכם), יאהב את מה שהוא קורא ויתרשם שאתם בעלי סמכות ומבינים על מה אתם מדברים. משם, הוא ירכוש את המוצרים שלכם.

בלוג מוצלח ניתן לבנות בתוך 3 עד 6 חודשים

אם יש לכם בלוג שבאופן יחסי הוא חדש, ייקח לכם בין שלושה לשישה חודשים, זאת בתנאי שיש לכם אסטרטגיית תוכן ואתם עושים הכל כמו שצריך, יש לכם מילות מפתח, אתם כותבים נפלא וגורמים לגוגל להרגיש שהם רוצים להציב אתכם בדף מספר 1.

תחרות לא שוויונית: גוגל תסרוק יותר אתרים עם טראפיק

הסיבה לכך היא שגוגל נאלצת לבדוק אתרים רבים ושונים, אבל גם אצל ענקית המידע, המשאבים בסופו של דבר מוגבלים, אשר על כן, הם זקוקים לשימוש באלגוריתם שיסרוק אתרים שונים – ומכאן הם שואלים את השאלה איזה בלוג הוא טוב? איזה צריך לשים בדף הראשון? איזה בשני ואיזה בשלישי, וכן הלאה. 

על מנת לוודא שמשתמשי גוגל מקבלים את הטוב ביותר, הם מבצעים המון בדיקות וסריקות לאתרים שיש להם כבר טראפיק גבוה. לאתרים הללו כבר יש רקורד של אתרים עם איכות גבוהה של מאמרים, או שיש להם קצב מסוים של ייצור כתבות על בסיס יומי. בגוגל אומרים, או.קיי, בואו נקדיש יותר משאבים לסרוק את האתרים הללו לעתים תכופות יותר.

השתמשו ב-google search console

אם יש לכם אתר או בלוג חדשים, ושום דבר שקשור אליכם לא ממוקם בפייג' 1 בגוגל עדיין, הם יתפסו את האתר שלכם כפחות חשוב. כדי לעזור לכם להתחיל במסע להגיע לדף מספר 1, ניתן לעשות שימוש ב-google search console, שמוכר באופן רשמי כ"גוגל וובמסטר" שמסייע לכם לזהות נושאים עם האתר שלכם, כאלה שיסייעו לאתר שלכם להיות יותר "תואם גוגל". שימוש בכלי זה יגדיל את הסיכויים שלכם להופיע בדף הראשון בגוגל. עליכם להוריד את הגוגל קונסול ולקשר אותו לאתר שלכם, ומכאן, תוכלו לראות איפה אתם ממוקמים עבור מילות מפתח מסוימות.

הוספת פיקסל של גוגל

הדבר השני שעליכם לעשות הוא להוסיף פיקסל של גוגל ולהציב אותו בתוך האתר שלכם. בכל פעם שמישהו ייכנס לאתר שלכם או יקליק על עמודים מסוימים, הפיקסל ישלח מידע לגוגל ויסייע לכם לאסוף את המידע. כך תהיו מסוגלים לראות מי הם המבקרים ומהיכן הם הגיעו. נניח אם אתם מקדמים את הבלוג שלכם ברשתות החברתיות בפייסבוק, בלינקדין או באינסטגרם, ומקבלים משם את התנועה. זה כלי מעולה שאתם יכולים להשתמש בו כדי לנטר ולעקוב אחר ההתקדמות של הבלוג שלכם.

הנעה לפעולה בבלוג

בנוסף, לא לשכוח הנעה לפעולה בבלוג שלכם, לגרום לקוראים שלכם לבצע איזושהי אינטראקציה: הצטרפות לרשימת דיוור, השארת פרטים, רכישה, לייקים לרשתות החברתיות ועוד. אחרי שתבצעו את ההנעה לפעולה, תוכלו לראות גם גוגל אנליסט שלכם אם הקהל באמת עושה מה שאתם רוצים שהוא יעשה. אם אף אחד לא מקליק על ההנעה לפעולה, אז ודאי שיש לכם בעיה ועליכם לחשוב מחדש על האסטרטגיה שלכם.

היום לימדנו אתכם כיצד למצב את הבלוג שלכם בדרך הנכונה להצלחה, כדי להיות ממוקמים ראשונים בגוגל. בהצלחה!